eshop – 8 μυστικά για το τέλειο checkout page

Τα έχετε φροντίσει όλα και οι χρήστες δείχνουν να βρίσκουν αυτό που αναζητούν στο eshop σας. Ήρθε λοιπόν η στιγμή που ο πελάτης επέλεξε ένα – ή περισσότερα – προϊόντα και ετοιμάζεται για το checkout. Στόχος είναι η εμπιστοσύνη που έχετε καταφέρει μέχρι στιγμής να χτίσετε μαζί του να συνεχιστεί μέχρι τέλους, και το κυριότερο, να ολοκληρώσει τελικά την αγορά.

Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος περιλαμβάνει λεπτομερή σκέψη για τα πάντα, από το πώς γράφουμε μια σωστή περιγραφή για το προϊόν που πουλάμε μέχρι την εμπειρία checkout. Δεν είναι όμως λίγα εκείνα που μπορεί να πάνε στραβά κατά τη διαδικασία αυτή. Πολλές φορές στα eshop ο χρήστης δυσκολεύεται, ή καθυστερεί υπερβολικά και εν τέλει χάνει την υπομονή αλλά και τον ενθουσιασμό που είχε μέχρι πριν από μερικά λεπτά για την απόκτηση ενός τεμαχίου. Κατά την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος καλό είναι να τα λαμβάνουμε όλα υπόψη ώστε να επιτυγχάνουμε με κάθε τρόπο αύξηση πωλήσεων.

Όσο υψηλή και αν είναι η επισκεψιμότητα στο eshop σας, η τελική αγορά των προϊόντων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Οι πρακτικές για να γίνει τέλεια η εμπειρία του χρήστη στο checkout είναι πολλές, και εδώ θα αναφερθούμε στις πιο βασικές. Ποια είναι τα μυστικά λοιπόν για ένα τέλειο checkout που αναπόφευκτα θα οδηγήσει και σε αύξηση των πωλήσεων;

eshop checkout page

1. Να μην υπάρχουν περισπασμοί
Κάθε σελίδα του eshop οφείλει να έχει συγκεκριμένα στοιχείο. Όπως και στο product page πρέπει να υπάρχουν σαφείς πληροφορίες (10 Πράγματα που πρέπει να έχει μια προϊοντική σελίδα), έτσι και στη σελίδα που κατευθύνεται ο χρήστης για την ολοκλήρωση της παραγγελίας του (checkout), όσο λιγότεροι περισπασμοί υπάρχουν, τόσο το καλύτερο. Αυτό γίνεται κυρίως για να μην αποπροσανατολιστεί ο χρήστης και εγκαταλείψει τη σελίδα. Δύο πράγματα είναι εκείνα που είναι απαραίτητο να υπάρχουν στις σελίδες αυτές. Η επωνυμία του καταστήματος και οι πληροφορίες που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια.

2. Να μην είναι απαραίτητη η εγγραφή
Θα ήταν πολύ ωραίο να δημιουργούσαν λογαριασμό πελάτη όλοι όσοι αγόραζαν από το eshop σας, όμως δεν είναι και η καλύτερη πρακτική να είναι προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της αγοράς. Δώστε τη δυνατότητα στον πελάτη να αγοράσει τα προϊόντα που επιθυμεί ως επισκέπτης και ζητήστε του να προβεί σε εγγραφή μετά.

3. Να υπάρχει ευελιξία στον τρόπο πληρωμής
Υπάρχουν πολλοί τρόποι πληρωμής στο ηλεκτρονικό εμπόριο και κάθε ένας από τους πελάτες σας θα έχει τις δικές του προτιμήσεις. Πέρα λοιπόν από την κλασική χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, αρκετοί μπορεί να προτιμήσουν το PayPal ή το Apple Pay.

4. Να ζητάτε τα ελάχιστα δυνατά στοιχεία
Τη στιγμή που ο αγοραστής ολοκληρώνει τη διαδικασία της απόκτησης ενός προϊόντος δεν θέλει να συμπληρώσει τεράστιο όγκο πληροφοριών. Ορίστε ως απαιτούμενα πεδία μόνο εκείνα που είναι πραγματικά απαραίτητα. Για παράδειγμα η αυτόματη συμπλήρωση πχ της χώρας, όταν ο χρήστης πληκτρολογεί την πόλη, θα καταστήσει τη διαδικασία ακόμα πιο σύντομη. Οπότε ο σωστός σχεδιασμός της φόρμας συμπλήρωσης στοιχείων είναι πολύ κρίσιμος.

5. Να υπάρχει συνεχώς ένας δείκτης προόδου
Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο να γνωρίζει ο πελάτης ανά πάσα στιγμή σε ποιο στάδιο της αγοράς βρίσκεται. Όταν ξέρει πόσα στάδια έχουν περάσει και πόσα απομένουν ακόμα, νιώθει πιο κοντά στον στόχο και έχει περισσότερες πιθανότητες να φτάσει μέχρι την ολοκλήρωση της παραγγελίας.

6. Να υπάρχει διαρκώς η εικόνα του καλαθιού
Από την αρχή της διαδικασίας μέχρι το checkout, οι χρήστες θα νιώθουν μεγαλύτερη σιγουριά για την αγορά που θέλουν να κάνουν όταν έχουν συνεχώς μια πλήρη εικόνα τόσο των προϊόντων που έχουν επιλέξει μέχρι εκείνη τη στιγμή, όσο και των επιπλέον εξόδων, πχ τυχόν μεταφορικά. Η αναλυτική παρουσίαση όλων αυτών μπορεί να παίξει ρόλο κλειδί.

7. Να είναι συνοπτική η διαδικασία
Όλοι μας έχουμε ανησυχήσει στο παρελθόν όταν κατά τη διάρκεια μιας online πληρωμής οι σελίδες άρχισαν να πέφτουν σε ταχύτητα. Η ανασφάλεια αυτή μπορεί να οδηγήσει σε εγκατάλειψη του καλαθιού, οπότε η ταχύτητα με την οποία φορτώνουν οι σελίδες πληρωμής είναι καίριας σημασίας. Αν κάποιο βήμα δεν είναι απαραίτητο, σκεφτείτε το ενδεχόμενο να το αφαιρέσετε από τη διαδικασία ωστε να αυξήσετε τη συνολική ταχύτητα.

8. Να ενισχύετε την εμπιστοσύνη του πελάτη
Η συνεχής εμφάνιση της επωνυμίας της επιχείρησης σας, ειδικά εφόσον γίνεται ανακατεύθυνση σε εξωτερική πλατφόρμα πληρωμών, προωθεί την εμπιστοσύνη από πλευράς των καταναλωτών. Φροντίστε να είναι εμφανής η προστασία δεδομένων και να υπάρχει καθαρή διάταξη στις σελίδες σας.

Σε κάθε σύγχρονο eshop, η αναβαθμισμένη εμπειρία χρήσης σε όλα τα επιμέρους βήματα, από την επιλογή των προϊόντων μέχρι και την ολοκλήρωση της παραγγελίας από τον πελάτη, κρίνεται απαραίτητη για την αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.