Ο όρος CTR (Click Through Rate) είναι από τους πλέον σύνηθες που θα ακούσει κάποιος ο οποίος δραστηριοποιείται στην online διαφήμιση, είτε ως διαφημιστής είτε ως πελάτης. Είναι μια από τις βασικές ενδείξεις του κατά πόσο μια online διαφημιστική καμπάνια είναι πετυχημένη ή χρίζει βελτίωσης. Το CTR στην ουσία είναι ένα ποσοστό το οποίο μετράει από τους ανθρώπους που είδαν την διαφήμιση πόσοι έκαναν κλικ σε αυτή, δηλαδή ένα CTR της τάξεως του 5% σημαίνει πως από τους 100 χρήστες που την είδαν οι 5 έκαναν κλικ σε αυτή και μπήκαν στο site.
Το επόμενο λογικό ερώτημα είναι, και ποιο είναι λοιπόν ένα καλό CTR για την δική μου διαφημιστική καμπάνια;
Η απάντηση είναι εξαρτάται.
Από τι εξαρτάται; Πολύ απλά από το αντικείμενο στο οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση και τον ανταγωνισμό που υπάρχει στο αντικείμενο αυτό. Η Google θέλοντας να δώσει την μεγάλη εικόνα δημοσίευσε τα αποτελέσματα του 2ου τριμήνου του 2015 για την αγορά των Η.Π.Α. ανά κλάδο.
Αυτό που είναι άμεσα διακριτό είναι πως για το σύνολο της αγοράς (ασχέτως κλάδου) το CTR στις search καμπάνιες είναι 1,91% και 0,35% για τις display αντίστοιχα. Αυτά τα νούμερα όμως διαφοροποιούνται αρκετά ανάλογα τον εκάστοτε κλάδο, για παράδειγμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο μέσος όρος του search βρίσκεται στο 1,66% ενώ για ταξιδιωτικές υπηρεσίες στο 2,18% (+31%) από την άλλη στις display καμπάνιες οι 2 αυτές κατηγορίες κυμαίνονται σε παρόμοια νούμερα 0,45% και 0,47% (+4%) αντίστοιχα.
Στο παραπάνω παράδειγμα εάν μια καμπάνια είχε σε search CTR 1,8% και αφορούσε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα έλεγε κάποιος πως πηγαίνει πολύ καλά, αντίθετα όμως εάν το νούμερο αυτό αφορούσε ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο τότε η καμπάνια θα έχριζε βελτίωσης.
Με την ίδια λογική η μεγάλη αυτή εικόνα δείχνει σε κάθε κλάδο εάν είναι πιο συμφέρον να επικεντρωθεί σε μια search ή σε μια display καμπάνια. Εάν παραδείγματος χάριν μια εταιρία δραστηριοποιείται σε υπηρεσίες οι οποίες έχουν search CTR 2,4% (+25% από τον μέσο όρο) και display CTR 0,20% (-57% από τον μέσο όρο) τότε η επιχείρηση αυτή θα πρέπει να επικεντρωθεί κατά βάση σε search καμπάνια.